Welkom op de website van QS-Support

Ondernemingen zijn ingewikkelde structuren van mensen, middelen en regels (geldende wet- en regelgeving).

Dit geheel wordt aangewend om in eerste instantie de bedrijfseconomische principes te bewerkstelligen namelijk continuïteit en winst. Het bereiken van deze basisdoelstellingen kan mede gerealiseerd worden door het hanteren en toepassen van borgings- of beheersystemen.

Het opstellen, implementeren en actueel houden van deze systemen kan een organisatie veel tijd en geld kosten. Middels het inhuren van deskundige ondersteuning kunt u op een professionele wijze zorgen voor continue verbetering zonder hierbij een te grote belasting te leggen op uw eigen organisatie.

Het gezegde: "Ieder zijn vak" gaat hierbij duidelijk op!

U kunt niet op de hoogte blijven van alle regels en eisen binnen uw branche. Om toch te (blijven) voldoen aan deze eisen kunt u gebruik maken van specialisten. Hierbij zijn wij u graag van dienst. QS-Support is gespecialiseerd in organisatie advisering met arbeidsomstandigheden, veiligheid, procesbeheersing, proces-optimalisatie en kwaliteitsmanagement in het bijzonder.

Denk hierbij aan het opzetten van beheerssystemen voor onder andere:
VCA (Veiligheids Checklist Aannemers)
VCU (Veiligheids Checkist Uitzendbureaus)
ISO9001

Mede door onze jarenlange ervaring als (sub-contracted) lead-auditor voor diverse toonaangevende certificerende instanties blijven wij op de hoogte van alle actualiteiten en veranderingen in normeringen en wet- en regelgeving.

Tevens hebben wij een groot netwerk van collega's waardoor wij ook aan specifieke wensen op een professionele manier invulling kunnen geven, waarbij voor u als klant QS-Support uw gesprekspartner blijft.

ISO9001

De ISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie en de manier waarop de organisatie met het kwaliteitsbeleid omgaat.

Zo moet bijvoorbeeld het kwaliteitsbeleid op papier staan en moet er gecommuniceerd worden naar alle medewerkers. De organisatie moet zorgen voor het verhogen van de klantentevredenheid door te voldoen aan de eisen en wensen van de klanten en aan de wettelijke eisen die van toepassing zijn op het product of de dienst van de organisatie. Daarnaast moet de organisatie de bedrijfsprocessen beheersen en dit kunnen aantonen.

Nadat een externe audit heeft plaatsgevonden, kan de organisatie een certificaat ontvangen waaruit blijkt dat zij voldoet aan de eisen die door de norm worden gesteld. Dit is een teken voor de organisatie en haar klanten dat de organisatie op een vooraf gestelde en gestructureerde manier aan kwaliteitsmanagement (zorg, beheersing en borging) doet. Dit is echter geen garantie voor een kwalitatief goed product.

ISO 9001 legt de nadruk op klanttevredenheid en de daaruit voortkomende kwaliteitszorg en continue verbetering.

Certificatie
Certificatie houdt in dat een externe, onafhankelijke partij vaststelt dat het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie aan alle normeisen voldoet. Om dit vast te stellen voert een certificatie instelling (CI) een audit uit. Deze certificatie audit bestaat uit twee delen. Het eerste deel wordt meestal de documentatie-beoordeling genoemd. Het tweede gedeelte, de initiële audit, staat in het teken van het toetsen van de praktijk.
Indien dit traject positief wordt afgerond dan komt de organisatie in aanmerking voor een certificaat, dat normaalgesproken (behoudens tussentijdse controles) 3 jaar geldig is, waarna een hercertificeringsaudit uitgevoerd dient te worden alvorens het certificaat verlengd kan worden.